Een Impressum voor je Duitse website
Wat gebeurt er als jouw Duitse website geen Impressum heeft? Juist, je stelt jezelf bloot aan het risico op een aanmaning uit Duitsland en dure boetes. Onwetendheid beschermt je ook niet tegen straf. Ontwerp een wettelijk voorgeschreven ‘Impressum‘ voor Duitsland (wat een soort imprint is van jouw bedrijf) met mijn tips voor “Besloten Vennootschappen” die je hier kunt vinden! Heb je […]
Klantencase: Van kleurplaat tot klik en branding
Soms moet je out of the box denken en daar ben ik goed in. Ik ben nu al sinds 2022 marketingadviseur voor Budgetpokale.com en zowel organisch verkeer als omzet zijn binnen enkele maanden meer dan verdriedubbeld. En van de meeste adviezen profiteerde ook hun Nederlandse webshop voor sportprijzen en trofeeën. Toen ik op zoek was naar groeimogelijkheden, viel me op hoeveel mensen […]
Vakantiegeld Duitsland vs. Nederland
Voor veel Nederlandse consumenten is het een jaarlijks hoogtepunt: het moment dat het vakantiegeld op de rekening staat. Rond 20 mei komt er ineens een flink bedrag bij op de rekening, en dat zorgt voor een duidelijke piek in de koopbereidheid. Reizen, elektronica, mode, luxeproducten – in mei zie je een stijging in advertenties, kortingen en promoties. Marketeers spelen daar slim op […]
Pasen in Duitsland: Wat betekent dat voor je business?
Pasen is in Duitsland meer dan alleen een vrije dag – het is een uitgebreid familieweekend met diepe tradities. Hoewel Pasen van oorsprong een christelijk feest is, wordt het tegenwoordig door een breed scala aan mensen gevierd, ongeacht hun religieuze achtergrond. Voor ondernemers en marketeers die in Duitsland actief zijn, is het belangrijk om deze gewoonten te begrijpen en je marketingstrategieën hierop […]
PAYBACK in Duitsland: het geheim achter succesvolle klantbinding
Als je de Duitse markt serieus neemt, dan heb je vast weleens van PAYBACK gehoord. Dit is niet zomaar een bonusprogramma; het is een van de krachtigste loyaliteits- en marketingtools in Duitsland. Meer dan 33 miljoen Duitsers maken gebruik van PAYBACK, en maar liefst 9 op de 10 Duitsers kennen het merk. Ter vergelijking: geen enkel socialmediaplatform in Duitsland – inclusief LinkedIn, […]
Schoolvakanties en feestdagen in Duitsland: wat betekent dit voor je marketingplan?
Feestdagen in Duitsland komen wat betreft de grote christelijke feestdagen wel overeen met Nederland, maar er zijn toch wat verschillen. De Duitsers zijn namelijk vaker vrij dan de Nederlanders. Veel van mijn klanten hadden hier nog nooit veel over nagedacht bij de lokalisatie van hun marketing en content, tot ik ze er op wees. Duitsland hanteert een ander vakantiesysteem dan Nederland, en […]
Linkbuilding in Duitsland − hoe werkt dat?
Linkbuilding in Duitsland, zit toch iets anders in elkaar dan in Nederland. In dit blogartikel deel ik mijn ervaringen en tips rondom linkbuilding in Duitsland en op welke pijlers jij je Duitse linkbuildingstrategie moet zetten.
Het belang van hreflang-tags voor Duitstalige SEO
Hreflang-tags zijn superbelangrijk voor internationale zoekmachineoptimalisatie. Als Duitstalige marketeer krijg ik vaak aanvragen van bedrijven, die met hun website of webshop al een tijdje actief zijn op de Duitse markt. Ze hebben goede vertalingen of zelfs Duitse SEO-teksten, maar de rankings willen maar niet gaan stijgen. Soms lijkt niet eens de eigen merknaam te ranken. Het eerste wat ik dan nakijk, is […]
Black Friday in Duitsland
Black Friday is de grootste winkeldag van het jaar – ook in Duitsland. Maar zoals bij elk commercieel evenement, zijn er bepaalde juridische aspecten en regels waarmee rekening moet worden gehouden. Weet jij waar je op moet letten? Ik vertel je graag meer en geef je wat tips en informatie om een succesvolle campagne in Duitsland te lanceren.
Hoe kies je de juiste domeinnaam voor de Duitse markt?
Wanneer je met je website of webshop wilt uitbreiden naar Duitsland, is het belangrijk om rekening te houden met alle factoren die je succes maken of breken. Een belangrijk element is het kiezen van de juiste merknaam en domeinnaam in Duitsland. In deze blogpost ga ik tien tips met je delen voor het kiezen van een domeinnaam voor de Duitse markt. Met […]
Abgemahnt… Je Duitse website niet op orde?
Wanneer je een Duitstalige website hebt en jij je met je onderneming of webshop aan Duitse consumenten richt, dan geldt de Duitse wetgeving ook voor jou! Een aanmaning laat dan soms niet lang op zich wachten. Wat je kunt doen om dit te voorkomen of wat je bij een aanmaning moet doen, lees je hier.
Het perfecte winkelmandje
Wat is het perfecte winkelmandje binnen eCommerce? Voor webshops en online retailers is het winkelmandje veel meer dan alleen een stap in het bestelproces. Het is het punt waarop het succes van de gehele winkelstrategie zichtbaar wordt. Ik vroeg me af, bestaat het “perfecte winkelmandje” eigenlijk wel? Tijdens mijn zoektocht verbaasde het mij dat ik met dit zoekwoord geen actueel onderzoek of […]